6 Kasım 2012 Salı

ÇIKARLAR

İnsanlar çıkar için aslında birbirleriyle arkadaşlar. Bunu şöyle de diyebiliriz birbirimizle olan tüm faydalar bir çıkar amaçlıdır. Siz hiç karşılık beklemeden birine yardım ettiniz mi ? Hemen cevabınız EVET olacaktır. Bence değil. Neden mi sizler şimdi arkadaşınızla konuşurken bir şey istiyorsunuz ve yapmıyor hemen aklınıza ne mi geliyor sizin ona yaptığınız iyilik ya da yardım.
İnsanlar sosyal olduklarından birbirleriyle durmadan etkileşimdeler ama yararlı bir etkileşim içindeler. Vicdanları var herşeyi yapmıyorlar. Bir değerlere sahipler ki o değerlerin dışına çıkmak istemezler ve çıkmazlarda. Yani aslında ister istemez bir çıkar ilişkisindeyiz ama bunu bu saydıklarımla örtüyoruz. Peki sizce de öyle değil mi ? Bir arkadaşınızla çok iyisiniz siz hep ona iyiliklerde bulunuyorsunuz en zor gününde yanındasınız.Bir gün ondan birşey istediğinde yapmazsa hemen içinizde bir kötü his oluşmuyor mu ? Herkes kendi için yaşıyor bu dünyada herkes kendini nasıl kurtarabilirim hesabında. Üniversite de ben bunu çok açık şekilde gördüm ama insanlar çok çirkinleşiyorlar o zamanda. Ben görmek istemiyorum o yüzlerini hep iyilik eden tarafta olmak istedim. Kolay kolay kimseden yardım istemedim. Çünkü biliyorum cevaplarını o cevapları duymak istemediğimden söylemedim. Kendi çabalarımla birşeyler yapmak istedim ve başardım da. Birçoklarının arkamdan konuşmalarını duyuyorum laf etmelerini bana akıl vermeye çalışmalarını görüyorum.
Bir de insanlar ya da bizler diğer milletlerde görmedim. Gerçi kaç tane tanıdıysam da :) . Ama bizde kesinlikle lafla çok iş yapılıyor. Şunu şöyle yap bunu böyle yap . Yahu çok biliyorsun buyur sen yap. Bana hikaye anlatana kadar sen al işi sen yap bende izleyeyim bakalım nasıl yapılıyormuş .
Bir bakın bakalım çevrenizde ailenizden başka kimler gerçekten sizleri seviyor ve sizlere değer veriyor. Yok benim arkadaşım şöyle de böyle de demeyin. Geçmişten günümüze kaç tane dostunuz değişti kaç tane arkadaşınız değişti bir sayın ve onlarla şuanki durumunuz nasıl karşılaştırın. Şimdi benim arkadaşlarımda bana bunları soracaklar sende bizlerle çıkar ilişkisindemisin diyecekler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder