15 Ağustos 2013 Perşembe

SUBARU FORESTER 2013 İNCELEMESİ


SUBARU FORESTER
Subaru Forester
             Subaru denildiğinde aklımıza direk, boksör motor, impreza ve yüksek yakıt tüketimi geliyor. Şuanda herkes için önceliğin yakıt tüketiminde verimlilik esas olduğu için, bu marka uzun zaman tutulmadı. Şuanda araçları eskisi gibi yüksek yakıt tüketimi verilerine sahip midir? Yeni araçların test verilerine bakıldığında eskisi gibi yüksek yakıt tüketimine sahip olunmadığı görülüyor. Subaru bunu AR-GE çalışmalarına ve teknolojinin nimetlerinden yararlanmasına borçlu. 
Subaru Impreza 
           Subaru Forester sınıfının diğer araçlarından fiyat bakımından uygun olması yanında, bir çok testte diğerlerini ya geçiyor ya da kafa kafaya yarış çıkartıyor. Ülkemizde Subaru hakkında ki düşünceleri yıkacağını düşündüğüm bir araç olarak görmekteyim. Araç size istediğiniz her konforu sunmakta ve sizlere bir güven aşılıyor. Direksiyonu elinize aldığınızda, bir uçak kabini izleniminden uzak bir araba kabini izlenimi veriyor. Uçak kabini tarzı yapılan otomobillerin, sürücüye otomobil hissi vermediği kanaatindeyim. Bu özelliği sayesinde ilk başta arabadan hoşlandım. Gaza bastığınız anda direk sizi öne atıyor ve hadi gidelim dercesine bir turbo sesiyle sesleniyor. Atak yapısını, boxer motora borçlu. Motorun yatay olması, aracın ağırlık merkezini aşağıda yer almasını sağlıyor. Ağırlık merkezinin yere yakın olması aracın virajlarda rahat dönüş almasına ve devrilmelerin önüne geçmekle sürücünün yola hakimiyetini artırıyor. Bu özellik sayesinde virajlara rakiplerinden daha hızlı girip bir adım öne geçiyor.
Simetrik Sürekli Dört Çeker
        Subaru da kullanılan simetrik sürekli dört çeker teknolojisi, aracın daha dengeli hareket etmesini ve aracı rahat kontrol ederek sürüş güvenliği sağlıyor. Subaru bu sistemi eskiden beri kullanmakta ve her sene geliştirmeye devam ediyor. Sistem bizlere dört tekerinde aynı oranda gücü almasını ve bu gücü yola aktarmasını sağlıyor. Bazı durumlarda ve modellerde bu oranlar değişmektedir. Aslında sürekli eşit bir dağıtımdan söz etmek mümkün değildir. Hemen bu duruma aldanmamak lazımdır. Yalnız Subaru bu sistemin öncülerinden ve en iyi uygulayanlardan biridir. Araçlarında uyguladığı bu sistem sayesinde; tüm yol şartlarında sürücüye büyük kolaylık sağlıyor. Ani durumlarda hızlı bir şekilde tekerlekler tepki vermekte ve tehlikenin üstesinden gelmemize yardımcı oluyor. 

          Subaru denildiğinde akla ilk gelen motoru boxer motor teknolojisi (boxer motor teknolojisi Karl Benz tarafından geliştirilmiş ve patenti ona aittir) , motor yatay yerleştirilmiş pistonların karşılıklı hareket etmesinden ismini almaktadır. Pistonlar hareket ettikçe, parçalarda titreşim meydana gelmektedir. Bu titreşim hareket yönünün tersine oluyor. Boxer motorda pistonlar karşılıklı dizildiğinden bu titreşimler azalıyor. Motorun yatay olması aracın ağırlık merkezinin de yere yaklaştırılmasına yardımcı oluyor. Aracın daha istikrarlı bir dengeye sahip olmasına ve yanal hareketlere karşı direnç oluşturmasına yardımcı oluyor. Titreşimin az olması motorun daha fazla dayanmasına ve güvenilir bir performans elde etmemizi sağlıyor. Bu motor bu kadar yararı var iken neden diğer firmalarda kullanmıyor diyebilirsiniz. Bunun sebebi motorun sürtünme katsayısının diğer motorlara göre yüksek olmasından kaynaklanıyor. Sürtünme katsayısının fazla olması, pistonların ömürlerinde kısalma olması ve pistonlarda ki aşınmalar ile motorun ciddi zararlar ile karşı karşıya kalmasına sebebiyet verebiliyor. Yatay yerleştirilen pistonlardan gücü elde edebilmek için, dikey yerleştirilen pistonlara oranla daha fazla enerji, enerji içinde daha fazla yakıt gerekmektedir. Bu sebepledir ki fazla yakıt tüketim oranları ile karşılaşıyor. Bu sebepler boxer motorun önemini azaltmıştır. Subaru ise geliştirdiği dizel turbo motorlar ile bu oranları aşağı çekiyor. Eskiden kalma bir yara olsa gerekiyor ki, boxer motor denildiğinde fazla yakıt tüketimi ilk akla gelen cümle oluyor. İleride bu kara leke belki de tarihe karışır.
Boxer Motor



       Teknolojinin nimetlerinden yararlanıyor demiştik. Bu teknoloji nimetlerinden en iyi örneğini, CVT şanzıman diyebilirim. CVT şanzıman sayesinde sınırsız vites değişimi ile vites değişimlerinde oluşan yakıtın önüne geçiliyor. Subaru en az yakıt tüketimi için seçtiği bu şanzımanın az da olsa katkısını görmekteyiz. Ön süspansiyonlar, arka süspansiyonlara göre daha sert imal edilmiştir. Yol koşullarında araçta en az sarsıntılı şekilde hareket edebiliyor.Aracın üç çeşit sürüş modu bulunmaktadır. 
CVT Şanzıman

Bunlar ;
  • S#(Sport Sharp Modu)
  •  S(Spor Modu)  
  •  I(Akıllı Mod) 


        Güvenlik konusunda araç EURO NCAP testinden 5 yıldız almayı başarmıştır. Çarpışma anında motorun düşmesi sağlanıyor ve araç içerisinde ki zarar görmesi azalıyor. Güvenlik önemleri konusunda bu belirttiğimiz ayrıntıların dışında önemli bir ayrıcalık göremedik.
Halka Şeklinde Güçlendirme Çevresi
        Araçta kullanılan malzemeler kaliteli ve işçiliği sağlam görünüyor. Birçok ayrıntı ve yardımcı gözenekler bulunuyor. Aracın bir aile arabası olarak geniş bir bagaj hacmine ve çocuklar için yardımcı ekipmanlara sahip. 

       Görünüm bakımından 4*4 olmasının verdiği bir asabiyet görünmektedir. Bu asabiyet çelik gözlü Japonlara ait olduğunu düşünüyor. Bir Japon esintisi görünmektedir. Sert çizgilere ve kaslı bir yapıya sahip, kendini direk trafikte belli edecek şekilde tasarlanmış.

Tanıtımı
        Alacak kişilere şimdiden hayırlı olmasını dileriz. Bizler tarafından beğenilen aracın reklamının diğer firmalara göre geri kaldığı ve tanıtımına daha çok yer verilmesi gerektiği düşünülüyor. Eski tabularını yıkan Subaru bunu genele ulaştırmadıktan sonra güzel satış rakamlarına ulaşması biraz zor gibi geliyor. Ayrıca motor konusunda bir çok ustanın yetişmesi gerektiği ve bunların da her ilde olmasa bile nüfusun fazla olduğu yerlerde olması gerektiği görüşündeyiz. Çünkü usta azlığı ve değişik bir motor tarzı tamirinde sıkıntı çıkartıyor. Subaru farklarından biri de Japonya dışında üretim yapmaması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder