16 Şubat 2014 Pazar

Yeni Puegeot 308 Testi

Yeni Puegeot 308 İncelemesi


Peugeot firmasının tutulan modellerinden olan 308 yenilenen yüzüyle satışa çıkıyor. Ön taraftan dinamik ve kesinlik çizgilere sahip araçta Peugeot ambleminde duran aslan figürü yine aracın tasarımda etkili. Arka tarafı eskisine göre uzun gözüken ve bagaj hacmi artmış Yeni 308 rakiplerine benzer yapısı göze çarpıyor. Lambalarında kullanılan Ledler aracın karakteristik özelliklerinin ortaya çıkmasında oldukça yararlı olmuş. Araçta toplam 110 adet LED lamba kullanılmış. Bunların 62 tanesi ön lambalarda kullanılırken 48 i arka lambalarda kullanılmış. Sis lambalarının üstünde bulunan yardımcı lambalar farklı bir hava katsa da , ızgaralar ile uyumu oldukça başarılı. Eski Peugeot araçların sivri olan burnu yenilenen araçlarıyla bu tarzdan vazgeçilmiş.

İç tasarımı oldukça sade ve kullanışlı bulduğum 308 in bu özelliği sevilecektir. İç tasarımda kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça başarılı. Reklamlarında belirtilen küçük direksiyon simidinin yanında gösterge panelinin yukarı taşınması özelliği sürüşü keyifli kılıyor. Küçük direksiyon sizleri yormayan bir yapısı yanında yarış otomobilini sürüyorsunuz hissi veriyor. Aslında araç gençlere yönelik yapılmış desek yanlış demiş olmayız. Fakat yaşınız kaç olursa olsun bu aracı sürerken kendinizi genç hissedeceksiniz. Bir çok araçta bulunan CD çalar, yeni 308 de bulunmuyor.

Günümüzde CD lerinde kullanımının azaldığı bir gerçek.Araca CD çalar yerine dahili bir 8 GB lık hafıza koymaları güzel düşünülmüş ve 2 farklı yerden USB bağlantı noktası da eklenmiş. Bu karar yerinde bir adım olmuş. Sizler şarkılarınızı araca atabilir ve istediğiniz zaman değiştirebiliyorsunuz. Araçta ilgimi çeken bir diğer özelliği ise yedek lastiğin olmaması.Yedek lastik yerine anfi koymaları ve müzik sistemini anfi ile beraber geliştirmeleri oldu. Dediğim gibi araç kendinizi genç hissetmenizi sağlayan birçok donanım içeriyor. 
Araca bindiğinizde oldukça konforlu bir koltuk ile rahatlıyorsunuz.Koltuk da elektronik ayar butonlarının olmaması bir eksik diyebiliriz. Bazı modellerinde masaj fonksiyonu da bulunuyor. Tabi bu fonksiyonu isterseniz biraz cebinizden para çıkacağı da ortadadır. İsteğe bağlı olarak cam tavan da aracınıza eklenebiliyor. Cam tavan ile beraber aracın için daha aydınlık ve ferah olduğunu söyleyebilirim. Aracın iç kısmındaki en büyük kusuru yada eksiği dersek arka koltukların diz mesafesi ve arka tarafta tavan alçaklığı denebilir. Arka koltuklara oturan insanların fazla rahat edemeyeceğini belirtebilirim. Ön koltukları öne çekerek biraz rahatsızlık giderebilinse de yeterli gelmeyebiliyor. Tabi oturanların durumuna da bağlı diyebiliriz. Bu sorun çoğu HB modellerde rastladığımızı da belirtmeliyiz.
        Teknolojik olarak donanımlarının rakiplere göre yakın veya aynı diyebiliriz. Park yardımcı sistemi ve geri görüş kamerası bizlere şehir hayatımızda park ederken kolaylık sağlamakta. Ayrıca elektronik yardımcı direksiyonu yumuşak ve rahat bir direksiyon sunuyor. Tabi yüksek hızlara çıkıldıkça hıza oranla direksiyonumuz ağırlaşıyor ve ani durumlarda kontrolü kaybetmemizi sağlıyor.  Araçta sürüş sırasında ortaya çıkacak olumsuzlukları engellemek için bir çok yardımcı sistem yerleştirilmiş. Bunlar sürüş destek sistemi olarak genel bir adla anılıyor ve içerisinde ; hız sınırlayıcı,hız düzenleyici, öndeki araç ile aranızda ki mesafe kontrol sistemi, kör nokta algılama sensörü, acil durumlarda otomatik frenleme, ABS, EBD, AFU ve ABS lerin kilitlenmesi durumunda 4 lü flaşörler otomatik yanma gibi güvenlik önlemleri bulunuyor.  

Yeni 308 için test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz modeli 1.6 e-HDİ 115 hp lik dizel aracıydı. Sürüş konusunda bizleri memnun etti. Gerek gaz tepkileri, gerek vites değiştirirken seri olması, frenlerinin yumuşak ve etkili olması bizleri sevindirdi. 6 ileri manuel vites bulunan araç, 3. Viteste giderken 4. Vitese gerek duymayacağınızı açık.Düşük viteslerde kaldığınız sürece bile aracın sıkışmadığı ve sizleri bağıran bir sesle vites at demediğini belirtebilirim. Tabi yakıt ekonomisi için vitesi 4 e atmanız gerekecektir. Frenlere yüklenmenize rağmen ABS sistemine gerek duymadan kısa mesafede duruyorsunuz, ani frenlerde ABS ile hızlı ve güvenli bir frenleme sağlıyor.ABS lerin kilitlenmesi sizleri sert bir şekilde durdursa da güvenlik için önemli. Sürüş sırasında görüş acınız oldukça geniş, direksiyonun küçük olması ve gösterge panelinin yukarıda olması yola bakarken, gösterge panelinin de görebiliyorsunuz. Dizel bir araç olmasına rağmen güzel bir hızlanma eğrisine sahip diyebilirim.



        Yeni 308 motor seçeneklerinde bulunan 1.2lt VTi 82 hp lik motor seçeneğinin aracı taşıyıp taşıyamayacağı aklıma takılan sorulardan oldu. Yetkililere göre gayet güzel bir performansa sahip olduğu belirtildi. Test edip görmek gerektiği fikrindeyim ve bu motor seçeneğinin Türkiye’de ki vergi şartlarında lazım olduğu da ortadadır. Aracın bir farklı özelliği de devir saatinin saatin ders yönünde hareket etmesi, ilk sürüşümde gaza basmama rağmen devrin yükselmediğini sanıp gaz pedalını sonuna kadar itmem oldu. Sonradan fark ettim tersine bir devir göstergesi yapmışlar. İlk başlarda garipsiyorsunuz fakat sonradan alışıyorsunuz. Ön panelin sadeliği aracı sürerken sizlerin dikkatinizin dağılmasını önlediğini de belirtebilirim.

Güvenlik konusunda Fransız araçlarının EURONCAP konusunda başarılı olduklarını biliyoruz. Yeni 308 de 5 yıldız almayı başaran araçlardan biri olmuş. Araç da sürüşe yardımcı güvenlik önlemlerinin yanı sıra 6 hava yastığı bulunuyor ve monoblok gövde tasarımı ile güvenilir duruyor.
 Peki yeni 308 tahminler ışığında beklenen satış rakamlarına ulaşabilecek mi? Şuanda yetkililer bu soruya kesin bir cevap veremeseler de olumlu olduklarını ve rakiplerinden fazla satacaklarını belirtiyorlar. Rakiplerine göre fiyatları ve yakıt tüketimleri oldukça iyi diyebiliriz. Araç Peugeot Fransız arabası olgusunu yıkmaya çalışacağı ve başarabileceğini bizlere gösterdi. Gerek sürüş zevki gerek kullanılan materyaller olarak bizlere gösterdi. Tabi her araçta olduğu gibi bu araçta da eksikler olduğunu belirtebiliriz. Fakat eksiklerini diğer fazlalıklarıyla kapattığı da ortadadır. Fiyatlarını yüksek bulabiliriz. Yalnız bir araştırma yaptığımız da en ucuz aracın 30 bin TL den başladığı, kurdaki yüksekliğin ve vergi oranları göz önüne alındığında fiyatının normal olduğu kanısına varabiliriz. Artık firmaların birbirine yakın araçlar çıkarttığı ortada ve marka imajlarının eskisi gibi olmadığını gönül rahatlığıyla belirtebilirim. Bir kere test etmenizi ve algılarınızın değişeceği kanaatindeyim.




Hasan KARA
hasankara91@gmail.com
hasankara91.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder