11 Şubat 2014 Salı

Motor Tasarımı (SolidWorks Kullanılarak)

        Arkadaşlar. Motor tasarımı dersi için yaptığımız çalışmaya benzer bir çalışma gerçekleştirdim. Buradaki değerler gerçek bir motor değeri ile alakası yoktur. Sessiz hazırlanmıştır. Sebebi sıkılmamanız için arkadan müzik açabilirsiniz ve benim çirkin sesimi dinlemek zorunda kalmazsınız. Çalışan bir motor tasarlayabileceksiniz. Ateşleme sırasına uyulmuş, hareketler gerçek bir motorun şekliyle aynıdır ve subap yayları da sıkışabilmektedir. Tüm motorları çizerken burada ki komutlardan yardım alabilirsiniz. Yaklaşık 2 saatlik bir eğitim videosu hazırlanmıştır. Tavsiyem parça parça izlemenizde yarar olacaktır. Bazı değerlerim de sorun olabilir. Sizler uygulamayı gerçekleştirirken düzeltebilirsiniz.
       Soru ve görüşlerinize açığım. Kısa yolları kullanmadığımı biliyorum ve fazla sevmediğimi de belirtmek isterim. Çünkü komutları iyi öğrenmek ve iyi anlamak istediğimden kısa yolları kullanmıyorum..
       Sizlere şimdiden iyi çalışmalar . Kolay gelsin :) 

NOT: Videoların altında açıklamaları bulunmaktadır. Ayrıca Montaj kısımlarını iyi izlemenizi tavsiye ederim. Çünkü çok önemli noktaları vardır.

Motor Tasarımına Giriş


Motor Tasarımı-Piston Tasarımı


Motor Tasarımı-Piston Pimi Tasarımı



Motor Tasarımı-Biyel Kolu Tasarımı-1-


Motor Tasarımı-Biyel Kolu Tasarımı-2-


Motor Tasarımı - Kep Tasarımı-1- 


Motor Tasarımı-Kep Tasarımı-2-


Motor Tasarımı-Krank Mili Tasarımı-1-


Motor Tasarımı-Krank Mili Tasarımı-2-


Motor Tasarımı-Subap Tasarımı

Motor Tasarımı- Kam Mili Tasarımı-1-


Motor Tasarımı-Kam Mili Tasarımı-2-

Motor Tasarımı-Kam Mili Tasarımı-3-

Motor Tasarımı-Kartel Tasarımı


Motor Tasarımı-Motor Bloğu Tasarımı

Motor Tasarımı-Silindir Kapağı Tasarımı

Motor Tasarımı-Krank Mili Biyel Montajı

Motor Tasarımı-Piston Montajı

Motor Tasarımı-Subapların Montajı

Motor Tasarımı-Yayların Montajı


Motor Tasarımı - Montajın Son Kısmı


İyi Çalışmalar.
Bir miktar sizlere yardımcı olabildiysem çok mutlu olacağım.

Hasan KARA
hasankara91@gmail.com
http://hasankara91.blogspot.com.tr/




2 yorum:

  1. ellerine sağlık kardeşim çok teşekkürler yeni şeyler öğrendim sayende

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık kardeşim güzel bir çalışma yapmışsın, tebrik ederim seni... Çok teşekkür ediyorum....

    YanıtlaSil