16 Temmuz 2013 Salı

Yeni Toyota Corolla Testi

    Toyota'nın merakla beklenen,1966 yılından bu yana üretilen, şuanda Sakarya fabrikamızda üretimi gerçekleşen aracı Corolla bayilerde yer almaya başladı. Bizler İzmir bayisinde aracımızı test etme imkanına sahip olduk. Gittiğiniz deToyota tarzının değiştiğini ve sizlere daha keskin çizgilerle tasarlanmış bir araç bekliyor olacaktır. Tasarım olarak daha modern ve şık olarak tasarlanmış Corolla bizleri etkilemeyi başardı. Tasarımda yalınlığa ve keskinliğe dikkat eden firma, aracın ızgaralarının güçlü ve dinamik duruşuyla da dikkat çekmektedir.

     Aracın gözle görünür, eski modeline göre boyut farkını göreceksinizdir.Bir üst segmentine aslında rakip olabileceği anlamına da gelmektedir. Biz yolcular için ne kadar geniş olursa araç, o kadar rahat ederiz. Arka koltuk da oturacak kişiler için bu genişlik çok iyi olmuş.Araç içerisine bindiğiniz de Toyota kalitesinin de geliştiği ve kaliteden ödün verilmediğini belirtmeliyiz. İç tasarımda dış tasarım gibi sert çizgiler içermektedir. Bu sert çizgileri yumuşak malzemeler ile hoş bir görünüm sağlanmıştır Bu aracın iç kısmında kullanılan malzemeler kumaş ve deri/kumaş, lake siyah kaplama ve açık mavi aydınlatma güzel bir işçilikle birlikte bizlere hoş bir ortam oluşturmuştur. Arka koltukta oturanlar için uzatılan araçta kendi sınıfının en iyi diz mesafesine sahip olduğunu tekrar vurgulamak istedim. Küçük cepler ve ayrıntılar ise aracın iç dizaynında dikkat çeken noktalardan biridir. Bagaj genişliği ve hacmi de sınıfının standartlarında yapılmış.

      Ön konsola geldiğimiz, burada ki sert çizgi çok belli olmakta ve insanı cezbetmektedir. Tabi ki herkesin zevki farklıdır yalnız bizler bu çizgiyi, aracın yapısına ve yeni dizaynına gerekli bulduk. Deri kaplama, üstünde kontrol tuşları ile geliştirilmiş bir direksiyon simidi rahat bir sürüş zevkinize yardımcı olmaktadır. Gösterge panelini rahatlıkla görmekte ve mavi iç aydınlatması ile sürüşü güvenli kılıyor.  Gösterge de bulunan shift lambası ise bizlere vites atmamıza yardımcı olmaktadır. Göstergede hız ve devir sayaçlarının geniş olması görmekte kolaylık sağlamaktadır. Ortada büyük bir ekranın yer alması ve bu ekranın dokunmatik olması sürüş sırasında kolaylık sağlamaktadır. 6.1" genişliğinde Toyota Touch 2 teknolojisi içeren ekran ayrıca Bluetooth kablosuz cep telefonu bağlantısı ile iPod ve akıllı telefonlarınızdan müzik aktarabilirsiniz. Telefon bağlantısı ile görüşme yapabilir ve mesaj atabilirsiniz.  Toyota Touch 2 with Go ile navigasyonu kullanabilir, ayrıca akıllı geri görüş kamerası ile park sorununuzu biraz da olsa gidermiş olursunuz.

      Araç start-stop teknolojisine sahip değildir. Bu Toyotanın aldığı bir karar doğrultusunda uygulanmayan teknoloji, sebebi ise bu teknoloji ile motorun ömrünü kısaltığı düşünülmektedir. Toyota mühendisleri onun yerine başka tasarruf önleyen sistemler geliştiriyor. Bunlardan biri yukarda belirttiğim, shift göstergesi ile vites değişimini en ideal zamanda yapılmasını sağlamak. Multidrive S, kasnak oranını kesintisiz bir şekilde ayarlanmak ve CVT (Sürekli Değişken Şanzıman) ile yakıt ekonomisine bir nebzede olsa yardımcı olmaktadır. Ayrıca 1.6 Valvematic benzinli motor, son nesil VVT-i teknolojisini içeriyor. Motor supaplarının sizlerin sürüş gereksinimlerine göre ayarlanmaktadır. Sizin sürüşünüze daha hızlı bir tepki, az yakıt ve düşük CO2 emisyonları olarak karşımıza çıkmaktadır. Araç sürerken fark edeceksiniz ki düşük devirlerde bile yüksek hızlara kolaylıkla çıkabilmekte, ayrıca yol durumuna göre kolay uyum sağlamaktadır. Vites değiştirirken debriyajdan ayağınızı çekerken değilde son zaman diliminde vitesin kavranması ilk kullanacaklar için belki de sıkıcı olacaktır. Vites değişim hızı ise oldukça başarılı ve tepkilere hemen cevap vermesi ise etkileyici olmuş.

     Toyota dendiğinde akla artık teknoloji ile geliştirilmiş araçlar gelecek sanırım. Bu konuda araçta sunulan Toyota Touch, akıllı giriş ve çalıştırma sistemi, follow me home, yağmur sensörü,otomatik yanan farlar, akıllı park destek sistemi, HAC(Yokuşta Kalkış Destek Sistemi),TRC(Çekiş Kontrol Sistemi),VSC(Araç Denge Kontrol) vb. standart donanımlardır. Ayrıca araçta standart olarak 7 hava yastığı bulunmaktadır.
       Araç sürüş zevki bakımından yeterli gelmektedir. Kendi sınıfında bir adım öne geçmek için yapılması gerekenler yapılmış. Gerek tepki zamanının kısalığı, gerekse yolu kavraması ve yola çabuk uyum sağlaması sürücüler için zevkli bir sürüş ortamı sağlamaktadır. Gaza dokunduğunuz da kısa sürede ben buradayım der gibisine sesin motordan çıkması ve birden hızlanması bizlere aslında güçlü bir araç olduğunu hatırlatmakta. Virajlarda savrulma olmaması ise rahatlıkla dönüşü almamıza imkan tanıyor. Araç fren sistemi ise yumuşak ama etkili olmuş ve tam yüklenildiğinde sert bir şekilde durmaktadır. Bu da tehlikeli durumlarda istenilen sonucun alınacağı anlamına geliyor.  

Bu araç ile piyasalar da rekabetin artacağı ve artık müşterileri isteklerine hızlı cevap veren firmaların payı kapacağı anlamına geliyor. Şuanda test ettiğimiz bayimizin elinde aracın kalmadığı gelecek aya talepleri ertelediğini belirtmektedir. Fiyat konusunda sınıfına göre uygun olan Corolla ayrıca Toyota ismininde yardımıyla piyasada çok göreceğimizi tahmin ediyorum. Ülkemizde üretilmesi ise bizlere çok büyük avantajı olan aracın şimdiden sene sonu tahmin edilen rakamlardan fazla satacağına inanıyorum.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder