SUBARU FORESTER
Subaru Forester |
Subaru denildiğinde aklımıza direk, boksör motor, impreza ve
yüksek yakıt tüketimi geliyor. Şuanda herkes için önceliğin yakıt tüketiminde
verimlilik esas olduğu için, bu marka uzun zaman tutulmadı. Şuanda araçları
eskisi gibi yüksek yakıt tüketimi verilerine sahip midir? Yeni araçların test
verilerine bakıldığında eskisi gibi yüksek yakıt tüketimine sahip olunmadığı görülüyor.
Subaru bunu AR-GE çalışmalarına ve teknolojinin nimetlerinden yararlanmasına
borçlu.
Subaru Impreza |
Subaru Forester sınıfının diğer araçlarından fiyat
bakımından uygun olması yanında, bir çok testte diğerlerini ya geçiyor ya da
kafa kafaya yarış çıkartıyor. Ülkemizde Subaru hakkında ki düşünceleri yıkacağını
düşündüğüm bir araç olarak görmekteyim. Araç size istediğiniz her konforu
sunmakta ve sizlere bir güven aşılıyor. Direksiyonu elinize aldığınızda, bir
uçak kabini izleniminden uzak bir araba kabini izlenimi veriyor. Uçak kabini
tarzı yapılan otomobillerin, sürücüye otomobil hissi vermediği kanaatindeyim.
Bu özelliği sayesinde ilk başta arabadan hoşlandım. Gaza bastığınız anda direk
sizi öne atıyor ve hadi gidelim dercesine bir turbo sesiyle sesleniyor. Atak yapısını,
boxer motora borçlu. Motorun yatay olması, aracın ağırlık merkezini aşağıda yer
almasını sağlıyor. Ağırlık merkezinin yere yakın olması aracın virajlarda rahat
dönüş almasına ve devrilmelerin önüne geçmekle sürücünün yola hakimiyetini
artırıyor. Bu özellik sayesinde virajlara rakiplerinden daha hızlı girip bir
adım öne geçiyor.
Simetrik Sürekli Dört Çeker |
Subaru da kullanılan simetrik sürekli dört çeker
teknolojisi, aracın daha dengeli hareket etmesini ve aracı rahat kontrol ederek
sürüş güvenliği sağlıyor. Subaru bu sistemi eskiden beri kullanmakta ve her
sene geliştirmeye devam ediyor. Sistem bizlere dört tekerinde aynı oranda gücü
almasını ve bu gücü yola aktarmasını sağlıyor. Bazı durumlarda ve modellerde bu
oranlar değişmektedir. Aslında sürekli eşit bir dağıtımdan söz etmek mümkün
değildir. Hemen bu duruma aldanmamak lazımdır. Yalnız Subaru bu sistemin
öncülerinden ve en iyi uygulayanlardan biridir. Araçlarında uyguladığı bu
sistem sayesinde; tüm yol şartlarında sürücüye büyük kolaylık sağlıyor. Ani
durumlarda hızlı bir şekilde tekerlekler tepki vermekte ve tehlikenin
üstesinden gelmemize yardımcı oluyor.
Subaru denildiğinde akla ilk gelen motoru boxer motor
teknolojisi (boxer motor teknolojisi Karl Benz tarafından geliştirilmiş ve
patenti ona aittir) , motor yatay yerleştirilmiş pistonların karşılıklı hareket
etmesinden ismini almaktadır. Pistonlar hareket ettikçe, parçalarda titreşim
meydana gelmektedir. Bu titreşim hareket yönünün tersine oluyor. Boxer motorda
pistonlar karşılıklı dizildiğinden bu titreşimler azalıyor. Motorun yatay
olması aracın ağırlık merkezinin de yere yaklaştırılmasına yardımcı oluyor.
Aracın daha istikrarlı bir dengeye sahip olmasına ve yanal hareketlere karşı
direnç oluşturmasına yardımcı oluyor. Titreşimin az olması motorun daha fazla
dayanmasına ve güvenilir bir performans elde etmemizi sağlıyor. Bu motor bu
kadar yararı var iken neden diğer firmalarda kullanmıyor diyebilirsiniz. Bunun
sebebi motorun sürtünme katsayısının diğer motorlara göre yüksek olmasından
kaynaklanıyor. Sürtünme katsayısının fazla olması, pistonların ömürlerinde
kısalma olması ve pistonlarda ki aşınmalar ile motorun ciddi zararlar ile karşı
karşıya kalmasına sebebiyet verebiliyor. Yatay yerleştirilen pistonlardan gücü
elde edebilmek için, dikey yerleştirilen pistonlara oranla daha fazla enerji,
enerji içinde daha fazla yakıt gerekmektedir. Bu sebepledir ki fazla yakıt
tüketim oranları ile karşılaşıyor. Bu sebepler boxer motorun önemini
azaltmıştır. Subaru ise geliştirdiği dizel turbo motorlar ile bu oranları aşağı
çekiyor. Eskiden kalma bir yara olsa gerekiyor ki, boxer motor denildiğinde
fazla yakıt tüketimi ilk akla gelen cümle oluyor. İleride bu kara leke belki de
tarihe karışır.
Boxer Motor |
Teknolojinin nimetlerinden yararlanıyor demiştik. Bu
teknoloji nimetlerinden en iyi örneğini, CVT şanzıman diyebilirim. CVT şanzıman
sayesinde sınırsız vites değişimi ile vites değişimlerinde oluşan yakıtın önüne
geçiliyor. Subaru en az yakıt tüketimi için seçtiği bu şanzımanın az da olsa
katkısını görmekteyiz. Ön süspansiyonlar, arka süspansiyonlara göre daha sert
imal edilmiştir. Yol koşullarında araçta en az sarsıntılı şekilde hareket
edebiliyor.Aracın üç çeşit sürüş modu bulunmaktadır.
CVT Şanzıman |
Bunlar ;
- S#(Sport Sharp Modu)
- S(Spor Modu)
- I(Akıllı Mod)
Güvenlik konusunda araç EURO NCAP testinden 5 yıldız almayı
başarmıştır. Çarpışma anında motorun düşmesi sağlanıyor ve araç içerisinde ki
zarar görmesi azalıyor. Güvenlik önemleri konusunda bu belirttiğimiz
ayrıntıların dışında önemli bir ayrıcalık göremedik.
Halka Şeklinde Güçlendirme Çevresi |
Araçta kullanılan malzemeler kaliteli ve işçiliği sağlam
görünüyor. Birçok ayrıntı ve yardımcı gözenekler bulunuyor. Aracın bir aile
arabası olarak geniş bir bagaj hacmine ve çocuklar için yardımcı ekipmanlara
sahip.
Görünüm bakımından 4*4 olmasının verdiği bir asabiyet
görünmektedir. Bu asabiyet çelik gözlü Japonlara ait olduğunu düşünüyor. Bir Japon
esintisi görünmektedir. Sert çizgilere ve kaslı bir yapıya sahip, kendini direk
trafikte belli edecek şekilde tasarlanmış.
Tanıtımı
Alacak kişilere şimdiden hayırlı olmasını dileriz. Bizler
tarafından beğenilen aracın reklamının diğer firmalara göre geri kaldığı ve
tanıtımına daha çok yer verilmesi gerektiği düşünülüyor. Eski tabularını yıkan
Subaru bunu genele ulaştırmadıktan sonra güzel satış rakamlarına ulaşması biraz zor
gibi geliyor. Ayrıca motor konusunda bir çok ustanın yetişmesi gerektiği ve bunların da her ilde olmasa bile nüfusun fazla olduğu yerlerde olması gerektiği görüşündeyiz. Çünkü usta azlığı ve değişik bir motor tarzı tamirinde sıkıntı çıkartıyor. Subaru farklarından biri de Japonya dışında üretim yapmaması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder