Yeni
Puegeot 308 İncelemesi
Peugeot firmasının tutulan modellerinden olan 308
yenilenen yüzüyle satışa çıkıyor. Ön taraftan dinamik ve kesinlik çizgilere
sahip araçta Peugeot ambleminde duran aslan figürü yine aracın tasarımda etkili.
Arka tarafı eskisine göre uzun gözüken ve bagaj hacmi artmış Yeni 308
rakiplerine benzer yapısı göze çarpıyor. Lambalarında kullanılan Ledler aracın
karakteristik özelliklerinin ortaya çıkmasında oldukça yararlı olmuş. Araçta
toplam 110 adet LED lamba kullanılmış. Bunların 62 tanesi ön lambalarda
kullanılırken 48 i arka lambalarda kullanılmış. Sis lambalarının üstünde
bulunan yardımcı lambalar farklı bir hava katsa da , ızgaralar ile uyumu
oldukça başarılı. Eski Peugeot araçların sivri olan burnu yenilenen araçlarıyla
bu tarzdan vazgeçilmiş.
İç
tasarımı oldukça sade ve kullanışlı bulduğum 308 in bu özelliği sevilecektir. İç
tasarımda kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça başarılı. Reklamlarında
belirtilen küçük direksiyon simidinin yanında gösterge panelinin yukarı
taşınması özelliği sürüşü keyifli kılıyor. Küçük direksiyon sizleri yormayan
bir yapısı yanında yarış otomobilini sürüyorsunuz hissi veriyor. Aslında araç
gençlere yönelik yapılmış desek yanlış demiş olmayız. Fakat yaşınız kaç olursa
olsun bu aracı sürerken kendinizi genç hissedeceksiniz. Bir çok araçta bulunan
CD çalar, yeni 308 de bulunmuyor.
Günümüzde
CD lerinde kullanımının azaldığı bir gerçek.Araca CD çalar yerine dahili bir 8
GB lık hafıza koymaları güzel düşünülmüş ve 2 farklı yerden USB bağlantı
noktası da eklenmiş. Bu karar yerinde bir adım olmuş. Sizler şarkılarınızı
araca atabilir ve istediğiniz zaman değiştirebiliyorsunuz. Araçta ilgimi çeken
bir diğer özelliği ise yedek lastiğin olmaması.Yedek lastik yerine anfi
koymaları ve müzik sistemini anfi ile beraber geliştirmeleri oldu. Dediğim gibi
araç kendinizi genç hissetmenizi sağlayan birçok donanım içeriyor.
Araca bindiğinizde oldukça konforlu bir koltuk ile
rahatlıyorsunuz.Koltuk da elektronik ayar butonlarının olmaması bir eksik
diyebiliriz. Bazı modellerinde masaj fonksiyonu da bulunuyor. Tabi bu fonksiyonu
isterseniz biraz cebinizden para çıkacağı da ortadadır. İsteğe bağlı olarak cam
tavan da aracınıza eklenebiliyor. Cam tavan ile beraber aracın için daha
aydınlık ve ferah olduğunu söyleyebilirim. Aracın iç kısmındaki en büyük kusuru
yada eksiği dersek arka koltukların diz mesafesi ve arka tarafta tavan
alçaklığı denebilir. Arka koltuklara oturan insanların fazla rahat
edemeyeceğini belirtebilirim. Ön koltukları öne çekerek biraz rahatsızlık
giderebilinse de yeterli gelmeyebiliyor. Tabi oturanların durumuna da bağlı
diyebiliriz. Bu sorun çoğu HB modellerde rastladığımızı da belirtmeliyiz.
Teknolojik
olarak donanımlarının rakiplere göre yakın veya aynı diyebiliriz. Park yardımcı
sistemi ve geri görüş kamerası bizlere şehir hayatımızda park ederken kolaylık
sağlamakta. Ayrıca elektronik yardımcı direksiyonu yumuşak ve rahat bir
direksiyon sunuyor. Tabi yüksek hızlara çıkıldıkça hıza oranla direksiyonumuz
ağırlaşıyor ve ani durumlarda kontrolü kaybetmemizi sağlıyor. Araçta sürüş sırasında ortaya çıkacak
olumsuzlukları engellemek için bir çok yardımcı sistem yerleştirilmiş. Bunlar
sürüş destek sistemi olarak genel bir adla anılıyor ve içerisinde ; hız
sınırlayıcı,hız düzenleyici, öndeki araç ile aranızda ki mesafe kontrol
sistemi, kör nokta algılama sensörü, acil durumlarda otomatik frenleme, ABS,
EBD, AFU ve ABS lerin kilitlenmesi durumunda 4 lü flaşörler otomatik yanma gibi
güvenlik önlemleri bulunuyor.
Yeni 308 için test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz modeli 1.6 e-HDİ 115 hp
lik dizel aracıydı. Sürüş konusunda bizleri memnun etti. Gerek gaz tepkileri,
gerek vites değiştirirken seri olması, frenlerinin yumuşak ve etkili olması
bizleri sevindirdi. 6 ileri manuel vites bulunan araç, 3. Viteste giderken 4.
Vitese gerek duymayacağınızı açık.Düşük viteslerde kaldığınız sürece bile
aracın sıkışmadığı ve sizleri bağıran bir sesle vites at demediğini
belirtebilirim. Tabi yakıt ekonomisi için vitesi 4 e atmanız gerekecektir.
Frenlere yüklenmenize rağmen ABS sistemine gerek duymadan kısa mesafede
duruyorsunuz, ani frenlerde ABS ile hızlı ve güvenli bir frenleme sağlıyor.ABS
lerin kilitlenmesi sizleri sert bir şekilde durdursa da güvenlik için önemli.
Sürüş sırasında görüş acınız oldukça geniş, direksiyonun küçük olması ve
gösterge panelinin yukarıda olması yola bakarken, gösterge panelinin de
görebiliyorsunuz. Dizel bir araç olmasına rağmen güzel bir hızlanma eğrisine
sahip diyebilirim.
Yeni 308 motor seçeneklerinde bulunan 1.2lt VTi 82 hp lik
motor seçeneğinin aracı taşıyıp taşıyamayacağı aklıma takılan sorulardan oldu.
Yetkililere göre gayet güzel bir performansa sahip olduğu belirtildi. Test edip
görmek gerektiği fikrindeyim ve bu motor seçeneğinin Türkiye’de ki vergi
şartlarında lazım olduğu da ortadadır. Aracın bir farklı özelliği de devir
saatinin saatin ders yönünde hareket etmesi, ilk sürüşümde gaza basmama rağmen
devrin yükselmediğini sanıp gaz pedalını sonuna kadar itmem oldu. Sonradan fark
ettim tersine bir devir göstergesi yapmışlar. İlk başlarda garipsiyorsunuz fakat sonradan alışıyorsunuz. Ön panelin sadeliği aracı sürerken sizlerin
dikkatinizin dağılmasını önlediğini de belirtebilirim.
Güvenlik
konusunda Fransız araçlarının EURONCAP konusunda başarılı olduklarını
biliyoruz. Yeni 308 de 5 yıldız almayı başaran araçlardan biri olmuş. Araç da
sürüşe yardımcı güvenlik önlemlerinin yanı sıra 6 hava yastığı bulunuyor ve
monoblok gövde tasarımı ile güvenilir duruyor.
Hasan KARA
hasankara91@gmail.com
hasankara91.blogspot.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder